9 Haziran 2013 Pazar

İtalyanca Günlük Konuşma- Tanışma

Ciao=Merhaba

Come stai?=Nasılsın?

Bene grazie e tu= iyiyim teşekkürler ve sen

Sto bene = iyiyim

Sto male = Kötüyüm

Cosi cosi= öyle böyle

Buongiorno= Günaydın

Buona sera!= iyi akşamlar

Buonanotte= iyi geceler

Come ti chiami?= Adın ne?

Mi chiamo Angela = Benim adım Angela

Di dove sei?= Nerelisin?

İo sono di Turchia= Türkiyeliyim

İo sono Turca= Türküm

Quanti anni hai?= Kaç yaşındasın?

lo ho 24 anni=  24 yaşındayım.

Piacere di conoscerti= Tanıştığıma memnun oldum

Parli inglese / spagnolo / francese/ tedesco?= İngilizce/ İspanyolca/ Fransızca/ Almanca konuşurmusun?

Parlo spagnolo= İspanyolca konusurum

Non parlo tedesco= Almanca konusmuyorum

Hai il ragazzo/ la ragazza?= Erkek arkadaşın /Kız arkadaşın  varmı?

Dove abiti?= nerede yaşıyorsun?

Abito in Turchia= Türkiyede kalıyorum

Abito a İstanbul= İstanbulda kalıyorum

Che lavoro fai?= Ne iş yapıyorsun?

Faccio l'insegnante= Öğretmenlik yapıyorum.

Ti piace giocare il calcio?= Futbol oynamayı severmisin?

Ti amo= seni seviyorum

Grazie= Teşekkür ederim

Per favore =Lütfen

Si= evet

No = hayır

Arrivederci= Hosçakal

Ciao= Güle güle , Merhaba


Türkçe kaynak:http://www.italyan.com/abasititalyanca/basitindex.asp

Sesli pratik için  videolar:
http://www.youtube.com/watch?v=oz1L4Ka-hPQ








2 yorum: